Drive in-service i Selga- och Storelbutiker
Från 6 april kan företagskunder köpa elmaterial utan att gå in i butiken på Rexels kedjor. Syftet är att minska risken för smittspridning. Så här kommer det fungera.
PRESSMEDDELANDE FRÅN REXEL:
Rexel, som driver fackkedjorna Storel och Selga, inför från och med måndag 6 april möjlighet till drive-in service för alla sina företagskunder. Syftet är att göra sitt för att motverka fortsatt spridning av Covid-19 och att kunna upprätthålla servicen till den svenska installatörsbranschen.
Från arkivet | Rexel först i Sverige: Dygnet runt-öppen elgrossist
Mer om viruset: Elektriker i Corona-krisen: ”Det har i princip gått ner till noll”
Med syftet att avstanna smittspridning av coronaviruset och fortsätta hålla öppet lanserar Rexel nu en drive-in service i alla sina Selga och Storel-butiker. För att skydda både anställda och kunder är lösningen från Rexel att kunder ska slippa gå in i butikerna för att handla och istället få sina varor levererade direkt till bilen.
– I skuggan av hotet från Corona-pandemin är det viktigt att vi i näringslivet gör vårt för att både hålla ekonomin igång utan att äventyra folkhälsan. På det här sättet kan vi bidra till social distansering utan att minska servicen i återförsäljarledet, säger Håkan Hedberg på Rexel.
Med drive in-servicen kan kunder beställa varor online och plocka upp dem utanför butiken efter en halvtimme. Tjänsten öppnas nu för alla Storels och Selgas kunder. Den utökade tjänsten blir tillgänglig omedelbart.
– Behovet av våra produkter är fortfarande stort för våra kunder och vi vill fortsätta hålla öppet för alla som behöver våra produkter i sin dagliga verksamhet. Installatörsbranschen går för högtryck och då är försörjningen av material avgörande för att inte hota verksamheterna, säger Håkan Hedberg på Rexel.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen