Logga in

”Jag satt i vår kundsupport under hela första året”

Publicerad
10 maj 2019, 07:23
| Uppdaterad
8 apr 2021

Plejds vd Babak Esfahani på scen under ett samtal om smart elteknik. Kundmötet, att kunna förstå kundens behov och förklara vad smart elteknik kan erbjuda höll fler i panelen med om.

När Alf Ericson Elektriska fick uppdraget på ett tidigt stadium då 25 villor byggdes utanför Göteborg tänkte vd Lars Lindblom och hans kolleger till: Varför inte installera toppteknik?

Valet föll på KNX med individuella val. Och för elinstallatörerna blev kundmötet centralt, de fick gå ut till kunderna och förklara sina erbjudanden. Något som Lars Lindblom tror blir än viktigare i framtiden.

Läs mer:  ”Plejd bryggar gapet mellan KNX och Clas Ohlson-prylar”

– Det är inte bara att dra kabel. Vi måste ställa om och börja sälja tjänsten elinstallation, säger han under Elinstallatörens seminarie på mässan Elfack.

Ämnet var framtidens elprodukter. Och vad kännetecknar då framtiden elprodukter?

– Den är enkel, svarar Rexels vd Håkan Hedberg blixtsnabbt.

– Den är också uppkopplad och sammankopplad med andra enheter, säger Malin Brant-Lundin, kommunikations -och marknadschef på Schneider Electric.

Läs mer: ”Som ett Apple för elektriker”

Enkelhet och uppkoppling är en del av förklaringen till Plejds framgångar. Men även för Plrejd har kundmötena varit oerhört viktiga, förklarade grundaren och vd:n Babak Esfahani när han frågades ut under seminariet.

– Jag satt i vår kundsupport under hela första året. Folk undrade om inte en vd hade något bättre för sig men det var viktigt för mig att få den feedbacken direkt från kunderna, säger Babak Esfahani.