Klart med Imtechs namnbyte
Imtech Nordic byter namn till Assemblin från och med april. Det här innebär att bolaget tar ett rejält kliv bort från det varumärke som förknippas med krisen och konkursen i Imtechs tidigare moderbolag i augusti förra året.
Förutom verbet “att montera samman” är det engelska ordet assembly också ett substantiv som utgör en samling människor. Tillsammans med ordet installation bildar assembly alltså Imtechs nya namn: Assemblin.
Varumärket ska rullas ut – alltså i form av profiler på bilar, kläder, skyltar på kontor och så vidare – i april månad. Men processen att ta fram det nya varumärket påbörjades redan i höstas då kunder, potentiella kunder och medarbetare intervjuades.
– I detta skede är det viktigt att lyfta fram våra medarbetare som är den avgörande skillnaden, grunden till vår framgång och därmed vårt verkliga varumärke. Vårt nya namn och logotype är bara symboler för vad vi genom våra medarbetare står för, det säger Thomas Rebermark, informations- och marknadschef för Imtech Nordic.
Det nya varumärket kommer omfatta hela den nordiska verksamheten, det vill säga i Sverige, Norge och Finland. Bolaget omsätter 7 miljarder kronor och har 5000 anställda på 100 orter i Norden.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen